SENIOR P&O-ADVISEUR

32-36 uur per week

WAT DOET DE FUMO?

De FUMO (Fryske Utfieringstsjinst Miljeu en Omjouwing) levert een bijdrage aan een veilige en schone leefomgeving in Fryslân. We ondersteunen alle 18 Friese gemeenten, de provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân bij de uitvoering van vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van milieu en omgeving.

WAT GA JE DOEN?

In deze uitdagende functie heb je een breed P&O-takenpakket. Je richt je enerzijds op ondersteuning van een specifiek organisatieonderdeel. Je adviseert proactief het managementteam en de leidinggevenden over personele vraagstukken en de ontwikkeling en borging van het P&O-beleid. Anderzijds ben je eigenaar van een aantal belangrijke beleidsonderwerpen o.a. organisatie-inrichting, organisatieontwikkeling, functiegebouw, competentieontwikkeling, arbeidsvoorwaarden en arbeidsrecht.

Je bent goed op de hoogte van de actuele personele wet- en regelgeving en weet deze te vertalen naar praktische handvatten en regelingen en informeert gevraagd en ongevraagd collega’s hierover. Met jouw enthousiasme en senioriteit neem je de P&O-collega’s mee in alle ontwikkelingen. Ook kunnen ze met al hun vakinhoudelijke vragen bij jou terecht. Je stimuleert de samenwerking tussen de P&O-collega’s onderling en richting de klant.

Je bent onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering. Deze afdeling bestaat uit 28 medewerkers en ondersteunt en faciliteert het management en de afdelingen binnen de FUMO. De afdeling is onder te verdelen in:

  • Personeel & Organisatie;
  • Financiën & Control;
  • Informatie, Automatisering & Archief;
  • Facilitaire zaken;
  • Communicatie;
  • Secretariaat & Frontoffice;
  • Beleidsondersteuning & Advies;
  • Accountmanagement.

WAT NEEM JE MEE?

Om succesvol te kunnen zijn in deze rol beschik je over uitstekende communicatieve- en adviesvaardigheden. Je hebt een proactieve klant- en resultaatgerichte houding. Jij weet je staande te houden in een complexe omgeving en kan tegen een stootje. Je bent iemand die regie neemt, flexibel is en overzicht bewaart, ook als het druk is. Met andere woorden: je bent stressbestendig!

Je bent een bouwer die graag een bijdrage levert aan de ontwikkeling van de FUMO. Daarnaast heb je humor, kun je goed samenwerken en ben je prettig in de omgang.

Verder heb je:

    • HBO + werk- en denkniveau met een afgeronde opleiding richting HRM/P&O, aangevuld met bedrijfskundige/veranderkundige/juridische kennis;
    • Strategische denkkracht;
    • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring;
    • Uitgebreide vakkennis van de beschreven onderwerpen en ben je op de hoogte van de actuele HR ontwikkelingen;
    • Bij voorkeur een certificaat als vakbekwaam toepasser HR21 functiewaardering;

Bij voorkeur ervaring in een coördinerende rol.

WAT BIEDEN WE JOU?

Bij de FUMO heerst een informele sfeer. Je toekomstige collega’s zijn gedreven, sociaal en staan vooral te springen om met jou samen te werken. Er zijn binnen de FUMO ook volop ontwikkelingsmogelijkheden.

  • Uitzicht op een vast dienstverband na 1 jaar;
  • Salaris van max. € 5.118,- bruto per maand (schaal 11 o.b.v. 36-urige werkweek);
  • Bovenop je salaris: een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. Te besteden aan o.a. extra verlof of salaris;
  • Flexibele werktijden en thuiswerken;
  • Een actieve activiteitencommissie die het hele jaar door verschillende uitjes organiseert.

WIL JE MEER WETEN?

Bel dan met Stefan Adema, afdelingshoofd Bedrijfsvoering, via telefoonnummer 06 30 75 54 10.

Informatie over de sollicitatieprocedure verkrijg je via Rianne Reitsma, Adviseur Werving en Selectie, via telefoonnummer (058) 233 6164. Zij beantwoorden graag al je vragen.

Een verklaring omtrent gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de procedure.

BEN JE ENTHOUSIAST?

Solliciteer dan via www.werkeninfriesland.nl. Dat kan tot en met 14 juli 2020. We zien je sollicitatie graag tegemoet! De sollicitatiegesprekken staan gepland in week 30.